Sunday, October 3, 2010

Kami Bukan Materialistic

hai. saya Ruzanna. saya berumur 21 tahun pada tahun ini. saya adalah seorang pelajar tahun ke-2 di Universiti Kebangsaan Malaysia. saya mengambil jurusan Sains Bahan atau nama popularnya Materials Science. walau bagaimanapun, kami bukan materialistic tau! (ok.ini bodoh)

apa itu Sains Bahan? oh. selalunya saya akan jawab 'sains bahan ni lebih kurang macam budak engineering belajar. cuma kami tak sehebat mereka'. puas hati? haha.

kenapa saya mengambil jurusan ini? sebenarnya, ini semua adalah pilihan ayah saya. ayah saya telah menggunakan kuasa diktatornya untuk menentukan masa depan saya. pada mulanya saya rasa ini sangat tidak adil. saya rasa seperti ingin makan aiskrim banyak2. (motif apakah??) haha.

namun, kini saya rasa bersyukur kerana jurusan ini bukan sahaja mempunyai bidang perkerjaan yang luas malah budak2 materials juga sangat hebat! saya sayang kalian hoi. maaf kalau dulu saya sombong dengan kau orang semua. tapi sekarang kita dah macam adik-beradik kan. (ini tipu. haha)

ps : abaikan gaya tulisan aku yang macam budak darjah 1 buat karangan dan juga tajuk yang tiada kena mengena dengan isi kandungan entry. haha. gambar later on lah ya kawan2. :P

No comments:

Post a Comment